Viimeiset kaksi kuukautta


Moikka ja tervetuloa uuteen postaukseen! Tässä postauksessa kerron kaiken mitä olen tehnyt viimeisen kahden kuukauden aikana, jolloin en ole kirjoittanut blogiini. Jokapäiväisessä elämässäni ei ole tapahtunut mitään erityistä, koska täällä arki kulkee aivan loistavasti ja se ei tunnu enää uudelta.

Lokakuun viimeisellä viikolla otimme ”graduation photos”, jotka onnistuivat minulta yllättävän hyvin ja tilasin ne suoraan Suomeen. Vaikka en valmistukkaan täältä, otin kuvat silti, koska olin aina halunnut pitää kyseistä lakkia päässä. Sellaisia nimittäin näkee kaikissa elokuvissa, ja onhan ne nyt hienomman näköisiä, kuin Suomen ylioppilaslakit. Seuraavana päivänä oli Halloween ja se on täällä yllättävän iso juhla. Olimme koristelleet talon ja koversimme kurpitsoja, joka oli oikeasti aika kivaa. Kävimme hakemassa kurpitsat pieneltä torilta, jota piti pystyssä mukava nainen, jolla oli ollut myös vaihto-oppilas. Torilla oli myös maissisokkelo, joka oli kokonaisen pellon kokoinen. Kävimme myös Halloween juhlissa, joihin olin pukeutunut punahilkaksi.
Graduation kuva
Valitsemassa kurpitsoja

Maissisokkelo

Kovertamassa kurpitsoja siskojen kanssa. Rachel vasemmalla, Michelle keskellä ja Hanna oikealla.

Valmiit kurpitsat

Marraskuussa 11. päivä oli Remembrance Day. Se tarkoitti sitä, että kaikki pitivät unikonkukkaa (poppy) takissa marraskuun alusta 11. päivään asti. Remembrance Daynä muistellaan kanadalaisia sotilaita, jotka menehtyivät toisessa maailmansodassa. Koulussamme pidettiin myös juhlatilaisuus salissa. Täällä koulunjuhlat ovat paljon hienompia, kuin lukion juhlat Suomessa, mutta ala- ja yläasteemme juhlamme olivat paljon parempia, kiitos tanssi- ja musiikkilinjojen. Kävimme myös katsomassa host siskolleni Rachelille ammattikorkeakoulua Londonissa ja Kitchenerissä. Ammattikorkeakouluvierailut olivat aika mielenkiintoisia, vaikka olen itse hakemassa yliopistoon. Rachel haluaa tulla sähkömekaanikoksi ja esittelyissä he näyttivät meille, miten tietyt laitteet toimivat ja pitkän fysiikan ansiosta ymmärsin jotain. Marraskuussa oli myös asesesonki, joka tarkoitti sitä, että puolet koulun oppilaista oli metsästämässä hirviä eikä koulussa. Menin myös host isäni kanssa kerran metsästämään, mutta emme saaneet mitään. Näimme kuitenkin kaksi hirveä ja teeriä. Metsästäminen oli ihan kivaa, välillä se oli aika tylsää, koska meidän piti istua hiljaa ja yrittää nähdä saalista. Host siskoni Rachel ja Hanna nappasivat kuitenkin itselleen hirvet. Minusta se oli hieman karmaisevaa, mutta jos hirvi olisi ollut lähellä, olisin koettanut itsekin ampua sen. Ainoa ongelma on se, että jos ampuu hirven, se pitää myös kuoria ja ottaa kaikki sisukset itse pois, ja en suostunut edes mennä katsomaan sellaista. Marraskuussa menimme myös kurlaamaan liikuntatunnilla, joka on aika kivaa ja olin siinä aika hyvä. Ei kyllä Suomen liikunnassa tällaista tehtäisi. Sain myös marraskuun lopulla paketin kotoa, jossa oli tavaroita, joita olin unohtanut ja joululahjoja host perheelleni.

Kurlaamassa

Metsästämässä


Metsästysvaatteet

Metsästysmaja


Teerejä

Ammattikorkeakoulussa sisällä oli kahviloita luokkahuoneiden välissä





Ensilumi tuli marraskuun 9. päivä


Joulukuussa kävimme joulumarkkinoilla, jossa oli paljon kauniita valoja ja erilaisia kojuja, joista saattoi osaa samanlaisia asioita, kuin Tuomaanmarkkinoilta Suomesta. Järjestimme Business and Leadership -tunnilla koulun tanssijaiset nimeltä Semi Formal. Semi Formal järjestetään Kanadassa monissa kouluissa ja se on samanlainen kuin Prom, mutta sinne pukeudutaan erilaisesti. Suomessa Semiä voisi verrata koulun discoon, mutta täällä lähes kaikki tulivat paikalle ja tanssivat mukana. Kun kerroin kaikille millainen ”Finnish Prom” eli Wanhat on, kaikki sanoivat, että se kuulostaa todella tiukalta ja oudolta. Semi onnistui kutenkin hyvin ja saimme paljon kehuja. Joulukuussa menimme myös pulkkailemaan pellollemme, mutta sidoimme pulkat mönkijän perään ja siskoni ajoi sillä ympäriinsä pulkat ja me perässään. Siinä olisi voinut käydä todella pahasti, mutta se oli hauskaa. Harjoittelin myös murtomaahiihtoa samalla, mutta se oli aika vaikeaa, koska sukseni purivat nurmeen kiinni, joten ne eivät luistaneet. Pääsin siis ”Nordic Skiing” joukkueeseen, jossa hiihdämme tyylillä nimeltä ”skate skiing”. Sitä on todella vaikea hiihtää, jos lunta ei ole pakattu yhteen. Minulla oli myös hiihtokilpailut joulukuussa Duntroon nimisessä paikassa. Nämä olivat siis minun ensimmäiset kilpailut ja koko kilpailun aikana satoi vettä ja lumi oli todella märkää, joten hiihto oli aika vaikeaa ja hidasta. Tiesin, että olisin pystynyt parempaan, mutta reitti oli 4.5 km ja minulla kesti 30.31 minuuttia hiihtää se. Onneksi minulla on vielä viisi kilpailua jäljellä, joten voin vielä saada tavoitteeni eli 5 minuuttia per kilometri. Duntroon kilpailuissa minulla oli 6.6 minuuttia per kilometri.

Joulumarkkinoilla pystyi paistamaan itse leipää tikun päästä



Pulkkailemassa


Vaarantamassa henkeä

Semi Formal



Dezirae ja minä

Minä ja Jaydin

Minä ja Ally

Hanna, minä ja Rachel

Minä ja Kirsten

Minä ja Lisa

Hiihtokilpailuissa

Kuolemassa hiihtokilpailuissa
Kiitos, kun luit tämän postauksen. Yritän tästä lähtien kirjoittaa useammin, mutta elämäni täällä on jo rutinoitunut, joten mikään ei ole enää kauhean ihmeellistä. 

-Anni

Kommentit