Host family


Moikka! Tervetuloa uuteen postaukseen. Sain tietää muutama päivä sitten host perheeni, joten kerron tässä postauksessa siitä.

Sain tietää host perheeni siis erittäin aikaisin ja olin olettanut saavani tiedon vasta ihan viimehetkillä. Joka tapauksessa tulen viettämään tulevan vuoden Ontariossa Lucknowssa, jossa asuu noin tuhat ihmistä. Emme kuitenkaan asu Lucknown keskustassa, vaan maatilalla noin puolen tunnin kävelymatkan takana kylästä. Lucknow on Torontosta reilun kahden tunnin ajomatkan päässä Great Lakesien varrella. Seuraava suurempi kylä Lucknowsta on Goderich, jossa asukkaita on noin kuusi tuhatta. Lucknowssa asukkaista suurin osa kuuluu menonniitteihin, joten moni asukkaista saattaa olla aika konservatiivisia. Host perheeseeni kuuluu äiti, isä, kaksi kissaa, koira ja kanoja. Tämän lisäksi olen double placementissä espanjalaisen tytön kanssa. En tiedä tästä espanjalaisesta host siskosta mitään, koska en ole saanut vielä hänen yhteystietojaan host äidiltäni.

Olen puhunut host äitini kanssa facebookissa, mutta en ole kauheasti saanut tietää mitään tulevasta vuodestani. Hän kuitenkin kertoi, että Goderichissä on tanssikoulu nimeltä Zero Gravity Dance Company, joka on host äitini parhaan kaverin omistama, jonne voin kuulema mennä. Ajattelin myös pyrkiä Zero Gravityn kilpajoukkueeseen, jos saan kilpailla Kanadassa, vaikka olen suomalainen.


Asun Suomessa Helsingin keskustassa ja olen todella kaupunki-ihminen sekä mainitsin siitä useampaan otteeseen YFU:n hakulomakkeissa ja host family letterissä, joten tieto tällaisesta sijoituksesta tuli aika yllättäen. Eli jos olet tuleva vaihtari, niin todennäköisesti omilla toiveillasi ei ole todennäköisesti mitään väliä. Lisäksi se, että minulla ei ole yhtään kanadalaista host sisarusta, tuli minulle hieman yllätyksenä, mutta onneksi minulla on tämä double placement. Vaikka olin hieman pettynyt sijoitukseen, tuntuu se nyt paremmalta. Mitä enemmän olen miettinyt sijoitusta ja antanut asian olla, sitä enemmän se tuntuu "okeimmalta".

Toivottavasti piditte tästä postauksesta. Tulen kirjoittamaan todennäköisesti seuraavan kerran Virtojen lähtövalmennuksen jälkeen ja kerron sitten, mitä teimme siellä.

-Anni



Kommentit