Tietoa minusta

Moikka ja tervetuloa blogiini! Tässä ensimmäisessä postauksessa kerron hieman itsestäni ja mietteitä tulevasta vaihtovuodesta. 

Olen siis 16-vuotias tyttö nimeltä Anni ja asun Helsingissä. Olen kuukauden päästä käynyt lukion ensimmäisen luokan loppuun ja sen jälkeenkin minulla onkin noin kolme kuukautta aikaa, että olen matkalla Kanadaan vaihto-oppilaaksi. Harrastan tanssia ja lajeina minulla on show, voguingdisco tanssi, baletti, nykytanssi ja hiphop. Olenkin jo päässyt show tanssilla kilpailemaan SM- ja MM-kilpailuissa ja mitalit on molempina kertoina tullut mukaan. Minulla on kaksi nuorempaa sisarusta, äiti, isä ja koira. Perheeni on aina tykännyt matkustaa ja olemmekin käyneet muun muassa Itävallassa, Tanskassa ja Croatiassa sekä monissa muissa maissa. Olemme asuneet tämän lisäksi Yorkissa Pohjois-Englannissa, kun olin nuorempi. En ole kuitenkaan koskaan käynyt Euroopan ulkopuolella ja en malta odottaa kohta alkavaa vaihtovuottani. 

Päätin hakea vaihto-oppilaaksi yhdeksännellä luokalla, mutta en ollut vielä varma kohteesta enkä järjestöstä, jonka kanssa haluaisin lähteä. Tiesin kuitenkin, että halusin hakea joko englanninkieliselle alueelle tai saksankieliselle alueelle. Molemmat vanhempani olivat innoissaan ideastani ja onnekseni en joutunut suostuttelemaan heistä kumpaakaan. Pitkän etsinnäin jälkeen päädyimme vanhempieni kanssa järjestöön, nimeltä YFU ja kohdemaaksi valikoitui Kanada. Kerron sitten jossakin toisessa postauksessa enemmän YFU:sta, hakuprosessista ja miksi valitsin Kanadan kohdemaakseni 

En siis tiedä lähes mitään muuta tulevasta vuodesta kuin sen, että lähden elokuun lopussa tai syyskuun alussa, tulen asumaan Ontarion- tai Albertan provinssissa sekä tulen käymään englanninkielistä koulua. Kolmen viikon päästä pääsen YFU:n lähtövalmennukseen Virroille kaikkien muiden ensivuoden vaihtareiden kanssa ja en malta odottaa, että pääsen tapaamaan muut tulevat vaihtarit ja varsinkin tulevat Kanadan vaihtarit. Tulen kyllä vielä kirjoittamaan lähtövalmennuksesta oman postauksen sen loputtua. Minua ei vielä jännitä ollenkaan koko matka, koska en ole sisäistänyt sitä, että muutan vuodeksi pois Suomesta ja jätän perheeni ja ystäväni tänne Suomeen. Olen todella innoissani lähdöstä ja olen todennäköisesti lukenut jo kaikki vaihtariblogit, missä kohdemaana on ollut Kanada. Onneksi nykyisessä koulussani on melko paljon entisiä vaihto-oppilaita, joilta on saattanut kysellä kaikenlaista heidän vuosistaan. Sen lisäksi vuosiluokaltamme lähtee viisi vaihtaria minun lisäkseni ja moni ystäväni on nyt vaihdossa, joten olen jatkuvasti ympäröity vaihto-oppilailla. 

Blogini pääidea on siis pitää perheeni ja ystäväni ajan tasalla, vaikka en soittaisi kovin usein Suomeen, koska haluaisin kunnolla aloittaa "uuden elämän" Kanadassa. Tämän lisäksi muut vaihtarit tai vaihdosta haaveilevat ovat tietysti tervetulleita mukaan matkalleni blogini välityksellä. Mukavaa viikkoa kaikille!   


-Anni 

Kommentit